środa, 13 lutego 2013

Wizerunek pracownika hotelu

Dziś przedstawimy Wam jak powinien wyglądać prawdziwy hotelarz,jakie powinien mieć cechy psychiczne,nawyki osobiste,umiejętności i jak powinien się poruszać.


Wygląd zewnętrzny hotelarza;

Kobieta
-garsonka(spódnica o długości przed kolana,do kolan,za kolana)
-biała bluzka
-buty zakrywające palce i pięty, ich kolor zależy od koloru stroju
-rajstopy zbliżone do koloru ciała
-włosy powinny być umyte,uczesane,nie mogą zakrywać twarzy,powinny być upięte,makijaż delikatny,czyste dłonie,kolor paznokci subtelny,nie powinien przyciągać uwagi)

Biżuteria ozdoby:
-ozdoby powinny być skromne
-kolczyki nie długie i ekstrawaganckie, pierścionki jeśli są to nie może ich być więcej niż dwa


Mężczyzna
-garnitur
-krawat o kolorze pasującym do garnituru, biała koszula
-kolor obuwia powinien być dopasowany do kolory stroju,buty ukryte
-włosy odpowiednio ostrzyżone, umyte i uczesane,twarz ogolona
-dłonie powinny być czyste, a paznokcie dobrze utrzymane
-mężczyzna nie powinien posiadać kolczyków,dopuszcza się skromny łańcuszek lub obrączka


Cechy psychiczne hotelarza  

-takt
-znajomość form i zwyczajów towarzyskich
-życzliwość
-dyskrecja
-opanowanie
-powściągliwość
-cierpliwość
-wyrozumiałość
-wysoko rozwinięte poczucie obowiązku
-odpowiedzialność,godność osobista
-umiejętność zachowania właściwego dystansu i postawy służbowej

Sposób poruszania się

-elegancja
-staranność
-naturalny sposób poruszania si
-unikanie sztywnej postawy
-sylwetka wyprostowana
-nie należy szurać nogami
-podczas stania jedna z nóg ugięta,a druga wyprostowana
-ręce trzymane z tyłu
-wzrok skierowany w kierunku gościa a nie w podłogę
-na twarzy hotelarza powinien gościc uśmiech
-wyraz twarzy nie powinien być smutny, ani zbyt radosny
-godnośc do niesienia pomocy

Nawyki osobiste

-nie dłub w nosie,uchu, nie zasłaniaj ust gdy mówisz
-jeśli masz katar zachowaj ostrożność. Twoje kichanie i cieknący nos, może deprymująco wpływać na gości i kolegów
-dbaj o dobrą formę i samopoczucie

Wiedza i umiejętność

-dobra znajomość zagadnień zawodowych
-dobra znajomośc co najmniej dwóch języków obcych
-biegłość w liczeniu pamięciowym,posługiwaniu się komputerem, faxem itp.
-umiejetność szybkiego posługiwania się materiałem informacyjnym i udzielania rzeczowej informacji
-dobra pamięć słuchowa i wzrokowa,spostrzegawczość
-zmysł organizacyjny
-systematycznośc i szybkośc w pracy
-wytrwałość
-zdyscyplinowanie
-zdolności językowe
-zamiłowanie do stałego podniesienia kwalifikacji i ogólnego poziomu umysłowego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz